slide show

Nytt tränings-schema

Nu har jag tränat med... på... varför har jag så svårt för prepositioner?... samma
schema under sex månader och igår var det dags att göra om en del inför det
kommande halvåret.

Den största förändringen är att jag från och med nu kommer att dela upp styrketräningen
på två pass där jag tränar olika muskelgrupper. På det viset kan jag träna styrka två dagar i
rad utan att slita för mycket på kroppen... glöm inte... *viftar med pekfingret*... du ska alltid
ha minst en vilodag innan du ger dig på samma muskler igen. Vilan är lika viktig som
träningen har jag fått lära mig, träning bryter ner, vila bygger upp.

Aktiv vila betyder att jag inte måste ligga i soffan hela den dan utan får gå
ut o gå, cykla och röra på mig så länge jag inte gör något högintensivt... och
jag får ligga i soffan hela dan om jag skulle ha lust med det... haha.

Jag har också "byggt in" lite mer flexibilitet i schemat vilket gör att jag utifrån
övriga aktiviteter och dagsform kan flytta runt passen mer än vad jag har
kunnat göra tidigare. Det känns som en bra planering, vi får väl se
hur det känns när jag har kört ett tag :-)

Tycker du att det ser mycket ut? Jag tänker så här... det tar max 10 timmar,
med tillochfrångymmet-tid, inte så värst mycket... om man tänker efter...
sex procent av veckans timmar... 9% om man räknar vaken tid, det
har jag tid med... eller... jag ser till att ha tid med det, tjillevipp!

© Susanne Flodmark - KANDY.SE
Signatur


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin
Follow SusanneKastbom on Twitter