slide show

Tränings-schema för hösten, uppdaterad version

Strax innan semestern så gjorde jag en höstplanering för min träning och nu, när
hösten (nästan) är här så har jag gjort några finjusteringar i det schemat. Att träna på
fredagar har jag plockat bort, det har inte fungerat att få in det i de övriga fredags-sysslorna
storhandling, afterwork och fredagsmys. Sen har jag börjat med ett löpträningsprogram (se här)
som kommer att pågå i nio veckor och under den perioden så tar jag bort konditionsträningen
som ligger på de dagarna annars.

Tre vilodagar unnar jag mig, tror att det behövs då jag ökat på vikterna på styrketräningen
en hel del... sen var det kanske inte det smartaste draget att köra löpträning på samma dagar
som jag tränar ben... men men, jag springer inga långa sträckor (än) så det borde gå
bra ändå.

Att komma i form tar lite (läs mycket) längre tid när man passerat 50 än när
man var 25... tror jag. Vet inte om det faktiskt är så men känslan säger mig
att det (tyvärr) kan vara på det viset. Så tålamod, envishet och en gnutta
"jäklar anamma" är egenskaper som är bra att ha.

Hur ser din höst-träning ut?
Här kan du läsa mer om appen "Get running".

© Susanne Kastbom - KANDY.SE
Signatur

Inkan o Ligan

Har inte gjort upp nåt scema ännu, utan kör pass jag gillar plus PT en gång i veckan. Tazz&Kram :-)

2012-08-18 @ 13:37:39
URL: http://inkantranar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin
Follow SusanneKastbom on Twitter